وبلاگ اندیشه ، محمد گرمابی

سیاسی-اعتقادی
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۵۱ ب.ظ

طنز؛ کارهای اداری بنده

                          کارهای اداری بنده

صبح کزخواب می شوم بیدار /می زنم آب برسر و رخسار

می گذارم  نماز  بر  در  حق /همچو  مومن ترین  نماز گزار

بعد از آن با شتاب می پوشم/کفش وپیراهن وکت و شلوار

رو به سوی اداره می آرم  /فکر خدمت به خلق کرده شعار

کارهای  اداری  بنده/     می شود  پشت  هم  دوباره قطار

در  پس  میز پیشخدمت را /   می کنم  از  برای  چای  احضار

بعد یک قطعه نان شیرینی/می کشم پیش و می کنم نشخوار

بعد سیبی و موزی و پرتغالی/چون نبود ویتامین  به جان زند شرار

بعد از این گونه خوراکی های مُدِر/  به  توالت  روم  پی ادرار

آیم  از آن مکان  برون  و روم / پیش  مسئول  قسمت   آمار

تا بپرسم از او :جناب شغال/ چند  مرغ وخروس کرده شکار؟

القصه می کنم در حضور او یکچند/غیبت از بایگان ودفتر دار

من کنم پشت  این و آن غیبت/ او  کند  بار این  و آن لیچار

گویم  از  رویدادهای  جدید / بنده  را  نیز  بیخبر     مگذار

گوید  آقای  پیزری زاده/   گشته  در   زورخانه   سردمدار

ناگهان  بین  راه  ، می افتم   /به   خیال   عیادت    بیمار

حال ماشین نویس می پرسم/که به سردرد مزمنی است دچار

بعد پشت  میز  خویش آیم/ شادمان  و شکفته چون گلنار

احظه ای  چند می کنم  بازی/با قلم  ، یا مداد  ، یا خودکار

می کشم با مداد بر کاغذ/  عکس  یک  گنبد  و چهار  منار

هرکه پرسد چه می کنی؟گویم: /می زنم لطمه بر نوشت افزار

مگسی را زپیش می رانم /که نشسته است بر سرم دو سه بار

به زن  خویش می زنم  تلفن   /تا  ببینم  چه  پخته  بهر نهار

یا  به  بزاز می کنم تلفن  /که  بگیرم  سه  متر  از  او  چلوار

ناگهان  وارد  اتاق  شوند   /احمد  آقا  و جعفر  و جبار

می نشینندو می کنند سخن/از غم یار،یا زوضع دیار

یکی گوید از چه روی آخر/نرخها را  نمی کنند  مهار ؟

یکی   گوید  زغرش  توپ /  دیگری  گوید: ز نغمۀ تار

این یکی  بحث  می کند  که  چرا /نیست  قداره  مصدر  غدار ؟

یا چرا گاومیش بی دنبه است /لیک میش است دنبه اش پروار

یا چرا  غربیان  به  دوز  و کلک / شرقیان  را  کنند    استثمار ؟

چونکه رفتند می شوم خوشحال/که اتاق است خالی از اغیار

سر خود  در   دودست  می گیرم/   میشوم  محو  عالم  افکار

می کنم  یاد  از  آن  طلبکار  / که  گزندم چو  عقرب  جرار

یا زن خویش آرم به یاد که نیست /لنگه اش  زیر گنبد دوار

می کنم فکر کآن نگار عزیز/کاش می کرد شب زخانه فرار

ناگه   می کنم   فکر  این  که علت /چیست حقوقم کم است وبیمقدار

لابد از من      رئیس  ناراضی است /چون  به دستش  نداده ام  افسار

یا که علت این است ،ما عضو حزب/ریالیم نه همچون آقا عضو حزب دلار

)                            آخر الامر نتیجه این است(

هرکه  از  دار و دستۀ  آقا  نیست   / از اضافات  هم نیست برخوردار

بعد از این افکار روزنامه ای می خوانم    /تا که  آگاه  گردم  از  اخبار

بعد  کوشم  به  حل  یک  جدول/  که  کند   هوش  مرد  را  سرشار

مدتی فکر می کنم کآن چیست/که سه حرف است ونام اوست مزار

یاچه حیوان که اولش گاف است/چون حمار است لیک نیست حمار

ناگهان   قطع   می کند    تلفن   /رشتۀ  فکر  بنده  را  ناچار

مادرم می زند به من تلفن/دعوتم می کند به آب دوغ و خیار

گوید:این جا به روز جمعه بیا /لیک با خود عیال خویش میار !!

آخر وقت گشته وباید /خوش خوشک شد به خانه راهسپار

                  الغرض در اداره تا هستم

                من همه کار می کنم جز کار

                      توفیق 49/9/6

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۳
محمد گرمابی

نظرات (۱)

سلام
به ماهم سربزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی